keskiviikko 4. huhtikuuta 2018

7+1 VINKKIÄ - KAIKKI ILO IRTI TYÖMATKOISTA

Oon maininnut useammassa postauksessa varsinkin viime syksynä, että joudun tällä hetkellä kulkemaan pitkän työmatkan, koska myymälä, jossa työskentelen, muutti toiseen kauppakeskukseen. Tällä hetkellä mun työmatkat kestää noin 1-2 tuntia suuntaansa, eli parhaimmillaan mulla saattaa työmatkaan mennä lähes 4 tuntia. Osan työmatkasta kävelen tai kuljen pyörällä, mutta pääosin matkustan sen bussilla.

Myöhemmin mainitsin blogissa kehitelleeni muutaman tavan hyödyntää tätä aikaa, kun istun bussissa. Sain silloin kommentin lukijalta, joka pyysi postausta aiheesta. En tehnyt tätä syksyllä, koska ajattelin, ettei mulla oo tarpeeksi hyviä vinkkejä, mutta nyt viime kuukausien aikana oon kehitellyt pienen listan vinkeistä, miten ottaa kaikki ilo irti pitkistä työmatkoista julkisissa!

työmatka

1 | Lue sähköpostit. Kännykällä on niin helppo nykyään lukea sähköpostit ja myös vastata niihin, joten bussissa istuminen on juuri hyvää aikaa niiden hoitamiseen. Mä teen tätä tosi usein!

2 | Lue blogeja. Mulla ainakin on harmillisen vähän aikaa hetkisen arjen keskellä lueskella mun lemppariblogeja, joten käytän usein työmatkoilla aikaa tähän! Kommentoin myös muiden blogeja työmatkalla sekä vastaan omaan blogiin tulleisiin kommentteihin!

3 | Muokkaa Instagram-kuvia. Tätä teen tosi usein! Käytän Preview-sovellusta mun Instagram-postausten suunnitteluun ja ajastamiseen, joten työmatkoilla usein muokkailen, sommittelen ja ajastan valmiiksi Instagram-kuvia.

4 | Kirjoita sun to do lista valmiiksi. Kirjoita lista asioista, joita haluat saada työpäivän aikana aikaiseksi tai jos sun duuni ei tällaista vaadi, niin kirjoita to do lista itsellesi niistä asioista, mitä haluat kotona tänään tai tämän viikon aikana saada aikaiseksi.

ajanhallinta

5 | Tee uusi soittolista. Mulla tulee tosi usein ideoita soittolistoille ja haluaisin kasata Spotifyihin superisoja soittolistoja, joissa on niin paljon biisejä, että soittolistan läpi kuunteleminen kestäisi monta päivää. Yleensä ei kuitenkaan oo aikaa istua koneella ihan vaan kuuntelemassa musiikkia ja löytämässä niitä täydellisiä biisejä siihen soittolistalle - bussissa istuessa tämän voisi hyvin tehdä!

6 | Soita jollekin. Vaikka mummille tai ystävälle, jonka kanssa et oo puhunut pitkään aikaan! Mä soitan aina välillä mun mummulle, mutta melkein joka kerta töistä takasinpäin tullessa mun äidille tai poikaystävälle tai molemmille.

7 | Brainstorm-sessio. Jos sä oot bloggaaja, vloggaaja, tykkäät postailla Instaan, valokuvaat, piirrät, maalaat tai teet mitä tahansa tällaista luovaa, pitkä bussimatka on just hyvää aikaa brainstormailla uusia ideoita ja kirjoittaa niitä ylös!

+1 | Ole. Ota ilo irti siitä, että kerrankin on aikaa istua, ajatella ja ihan vain olla. Laita kuulokkeet päähän ja nauti musiikista. Keskity sun omiin ajatuksiin. Ota se pieni hetki ennen töitä ja nauti siitä, että saat olla itseksesi.

2 kommenttia:

  1. Tosi hyvä postaus! Itse kuljen nykyään omalla autolla töihin, mutta aiemmin kuljin julkisilla ja tein itseasiassa useampaa näistä! ��

    VastaaPoista