keskiviikko 25. heinäkuuta 2018

MUN SUOSIKKISIVUT BUJOSSA

Oon bujoillut nyt reilu 1,5 vuotta ja tuona aikana on ehdottomasti löytynyt muutamia suosikkisivuja. Sellaisia, joita on ihana tehdä uudelleen ja uudelleen, kuukaudesta toiseen. Kerron teille tänään mun viidestä sellaisesta suosikista! Niistä myös huomaa, että bujoilun lisäksi rakastan erilaisia listoja, koska suurin osa mun suosikkisivuista on nimenomaan listoja.

bullet journal blogi

mood tracker

1 | Mielialaträkkeri. Nämä on ehdottomasti mun suosikkeja tehdä joka kuukaudelle! Näitä tehdessä on niin hauska miettiä erilaisia muotoja ja uusia hauskoja tapoja toteuttaa träkkeri. Viime marraskuussa mulla oli nuo kuvassa näkyvät kolmiot ja viime maaliskuussa taas nuo kuvassa näkyvät origami-linnut. Pidän myös näiden värittämisestä sekä sitten jälkeenpäin siitä, kun joinakin kuukausina huomaa koko kuukauden olleen hirmu positiivinen!

2 | Pakkauslistat. Näitä olen tehnyt jo kauan ennen kuin aloitin bujoilun. Lähdimpä sitten viikonloppureissulle anoppilaan tai viikon mökkilomalle, niin mulla on aina oltava etukäteen kirjoitettu lista vieressä, kun pakkaan. Rakastan muutenkin listoja ja pakkaamista, joten nämä pakkauslistat sopii mulle kuin nenä päähän. Tekeekö kukaan muu aina tällaisia?

3 | Projektilistat. Näitä on monta erilaista: olipa kyse sitten tiettyyn projektiin liittyvästä to do listasta tai projektin etenemistä seuraavasta träkkeristä, "hauskasta to do listasta", opiskeluun liittyvistä tehtävälistoista tai mistä vain, tykkään hirmuisesti siitä aspektista, miten näiden kanssa voi seurata omaa etenemistä asioiden suhteen. Mulle on tärkeää nähdä selkeästi kaikki, mitä mun pitää tehdä ja missä vaiheessa menen projektin suhteen.

bujo ideoita

4 | Kiitollisuuslistat. Näitäkin olen tehnyt jo itseasiassa vuoden verran ennen bujoilun alkua, mutta erityisesti bujoillessa oon tykännyt kirjoittaa pitkää kiitollisuuslistaa joka kuukausi. Sitä kirjoittaessa tulee väkisinkin aina hyvä mieli: on ihana huomata, miten monta, erilaista syytä mulla oikeasti onkaan kiitollisuuteen.

5 | Päivän paras -listat. Nämä olen aloittanut ihan hiljattain, mutta jo muutamassa kuukaudessa näistä on kyllä tullut yksi mun suosikkijutuista ikinä! Viime keväänä siis lisäsin tämän uuden sivun mun kuukausittaisiin sivuihin ja kuukauden jokaisena päivänä kirjoitan aina mikä oli sen päivän paras juttu tai kohokohta. Joskus se on ollut se, että on saanut nukkua pitkään ja toisinaan ihana treffipäivä poikaystävän kanssa. Mutta samaan tapaan, kuin tuo kiitollisuuslista, tämä saa aina hyvälle tuulelle: vaikka olisi ollut ihan surkea päivä, niin vaadin itseltäni kuitenkin sen, että mietin sen yhden kivan jutun siitä päivästä!

Mitkä on sun suosikkisivuja tehdä bujoon? 

2 kommenttia:

  1. Mä rakastan tehdä pakkauslistoja! Tämän vuoden bujoon en oo vaan päässy viel tekemään, kun en oo minnekään lähteny, mut niitä on kyllä hauska väkertää ja ainakaan mitään tärkeää ei unohdu :D
    Mood trackerit on mun mielestä hauskoja, kun sillon saa ihan kunnolla pistää mielikuvituksen kehiin! Ite tykkään myös niitä perus viikonpäiviä väkerrellä, sillä viikkojen sekaan voi aina tehdä vaikka mitä kivaa pikku töherrystä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! Ehkä sullekin joku reissu vielä tulee & pakkausta on edessä :p

      Joo, niimpä! Toikin on kyllä totta :) Mulla itsellä ne on aika tylsiä, mutta toki voisin alkaa doodlailla niihin kaukkea hauskaa!

      Poista