torstai 23. helmikuuta 2017

10 WAYS YOU CAN BE HAPPIER RIGHT NOW

Kukapa ei haluaisi olla onnellisempi? Mä ainakin haluan! Tänään päätinkin listata sekä itselleni muistiin että teille vinkiksi 10 tapaa olla onnellisempi. Näistä suurinta osaa toteutankin jo säännöllisesti, eli voin kyllä sanoa, että nämä jutut toimivat!

Who wouldn't want to be happier? I at least do! So today I decided to list both as a reference for me but for you too 10 ways to be happier. Most of these I do on a regular basis already, so I can tell you that these are things that really work!

happiness

1 | Listaa ja pidä kirjaa sun tavoista ja tavoitteista. Kun kirjoitat listan tavoitteistasi ja/tai tavoistasi, joita haluat kehittää, näet selvästi mitä sun pitäisi seuraavaksi tehdä. Kun myös pidät kirjaa siitä, miten edistyt näissä tavoitteissasi, näet helposti, mitä olet jo saavuttanut! Mä ainakin olen onnellisempi, kun olen saanut jotain aikaiseksi!

2 | Ole luova. Tee ihan mitä vain haluat, kuten piirrä, doodlaile, kirjoita, valokuvaa, pidä bullet journalia, maalaa, ihan mitä vain, mutta kun luot jotain, olosi on ylpeä ja aikaansaanut! Mulle esimerkiksi hand lettering, bullet journalin pitäminen ja valokuvaaminen on luovia asioita, jotka tekee mut onnelliseksi!

3 | Pidä kiinni hyvistä muistoista, unohda huonot. Ajattele hetkiä, jolloin olit onnellinen, ajattele asioita ja ihmisiä jotka ovat tehneet sinut onnelliseksi. Älä kanna kaunaa, unohda ja anna anteeksi. Keskity onnellisiin hetkiin!

4 | Aloita hyvän kierre. Tee hyviä juttuja muille ja hyviä juttuja tapahtuu myös sulle. En varsinaisesti usko karmaan tai mihinkään vastaavaan, mutta pelkästään se kun näkee toisen olevan onnellinen jostakin, jota sinä teit, tulee hyvä fiilis!

5 | Tee jotakin, jonka tekemistä olet lykännyt pitkään. Meillä kaikilla on se juttu (tai useampi), joka meidän pitäisi tehdä, mutta ollaan vaan jatkuvasti lykätty sitä myöhemmäksi. Nyt olisi hyvä aika saada se aikaiseksi, niin voit olla ylpeä itsestäsi ja lakata stressaamasta siitä, ettet ole vielä tehnyt sitä asiaa. Olet onnellisempi, kuin se ei vaivaa sinua enää!

6 | Pidä kiitollisuuspäiväkirjaa. Kiitollisuuspäiväkirja pakottaa sinut ajattelemaan jotain positiivista ja kirjoittamaan sen ylös. Lopulta sinulla on valtava lista asioita, joista olet kiitollinen ja onnellinen! Viime vuonna mulla oli tavoitteena kirjoittaa joka päivä 3 asiaa, joista olen kiitollinen ja tänä vuonna mulla on tavoitteena listata 50 asiaa, joista olen kiitollinen joka kuukausi. Tähän asti kumpikin, erityisesti tän vuoden versio, on toimineet tosi hyvin!

7 | Herää tarpeeksi aikaisin. Aamusi voivat määrittää loppupäivän sävyn, joten kiireinen ja onneton aamu ei tee sua kovin onnelliseksi. Kun heräät tarpeeksi aikaisin, että sulla on aikaa sun aamurutiineille ja kunnon aamupalalle, sun päivä alkaa paljon paremmin ja on todennäköisemmin paljon parempi ja onnellisempi!

8 | Naura ääneen. Nauroitpa sitten hauskoille memeille Instagramissa, söpöille kissavideoille YouTubessa tai vaikkapa itsellesi, ääneen nauraminen tavallaan huijaa sun aivoja, että olet onnellinen. Vielä parempi, jos sulla on joku, jonka kanssa nauraa!

9 | Siivoa ja järjestä sun koti. Siivoa ja heitä pois kaikki, mitä sä et enää tarvitse tai rakasta. Liian paljon tavaraa ympäriinsä voi saada olon stressaantuneeksi. Mä ainakin tiedän omalla kohdallani sen, että kun asiat eivät ole niille kuuluvilla paikoillaan ja tavaraa vain kerääntyy ympäriinsä, en voi olla onnellinen tai saada mitään aikaiseksi.

10 | Liiku, mieluiten raittiissa ulkoilmassa. Me kaikki tiedetään tämä, mutta kerrataan: liikkuminen vapauttaa endorfiiniä, joka on hormoni, joka saa sun olon onnelliseksi. Sen ei tarvitse edes olla mitään mielettömän kovaa treeniä, vaikkapa vain 15 minuutin kävely ulkona voi tehdä ihmeitä!

onnellisuus

1 | List and track your habits and goals. When you list down your goals and/or habits you want to develop you can clearly see what you need to do next. When you also track how you're progressing towards those goals you are able to see what you've achieved so far! For me at least, achieving results in being happier.

2 | Be creative. Do whatever you want to do, like drawing, doodling, writing, photographing, bullet journaling, painting, whatever, but creating something makes you feel so proud and accomplished. I at least feel so much happier after a while of hand lettering, bullet journaling or photography!

3 | Hold on to the good memories, forget the bad ones. Keep thinking of the times that made you happy, keep thinking of the things and the people that make you happy! Don't hold a grudge, forgive and forget. Focus on the happy moments!

4 | Start the flow of good. Do good things to others and good things will come to you as well. I don't really believe in karma or anything, but just seeing others be happy because of something you did makes you feel happy as well!

5 | Get something you've been putting of for a long time done. We all have that one thing (or more of them) that we know we need to do but just keep putting it off. Now is a good time to get it done, so you can feel proud of yourself and stop worrying about that thing not being done. You'll be happier when that is not bothering you anymore!

6 | Keep a gratitude diary. A gratitude diary forces you to think of something positive and write it down. Eventually you'll end up with a huge list of things you're grateful and happy for! Last year I had a goal of writing down 3 positive things everyday and this year I have a goal of writing down 50 things I'm grateful for every month. So far both, especially this year's version, have worked really well!

7 | Wake up early enough. Your mornings can set the tone for the rest of your day, so rushed and unhappy mornings aren't good for your happiness. When you wake up early enough to have time for your morning routine and for a good breakfast, your day will be off to a way better start and you'll be happier all day long!

8 | Laugh out loud. Whether you laugh at funny memes on Instagram, cute cat videos on YouTube or even yourself, laughing out loud kind of tricks your brain to think that you're happy. If you have someone to laugh with, it's even better!

9 | Clean and clear out your home. Clean and throw away things that you no longer need or love. Too much stuff and clutter can make you feel stressed and overwhelmed. I at least know this about myself that when things are not where they belong and random clutter collects everywhere, I cannot be happy or productive. 

10 | Exercise, preferably in fresh air. We all know this, but let's repeat: moving your body releases endorphin, which is a hormone that makes you feel happy. It doesn't have to be anything insanely intense, just a 15 minutes of walking outside can do wonders!

how to be happy

Mitä juttuja sä teet, jotka tekee sut onnellisemmaksi? Tätä postausta kirjoittaessani tajusin, että voisin kirjoitella mm. tapojen ja tavoitteiden listaamisesta sekä kiitollisuuspäiväkirjasta enemmänkin, kiinnostaisiko teitä lukea? 

What are the things you do to make yourself happier? While I was writing this post I realized that I could write more about for example habit and goal tracking and/or gratitude diary, would you be interested in reading about those things?

12 kommenttia:

  1. Hyviä vinkkejä!♥ Mulle oma aika ja liikkuminen on yks tärkeimmistä jutuista, jotka tekee mut parempi tuuliseks ja onnellisemmaks :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo no se on kyllä tärkeää myös mulle! :)

      Poista
  2. Mut tekee onnelliseks oikeestaan lähes kaikki just nuo asiat mitä tässä postauksessa listasit! Lisäisin vielä ystävät ja yhteydenpito heihin. <3

    Ois kiva jos kirjoittaisit myös noista ehdottamistasi asioista!

    VastaaPoista
  3. Valokuvaus, metsäretket ja kiitollisuuspäiväkirja - Ainakin näitä pyrin toteuttamaan päivittäin, ne tekee mut onnelliseksi! :) Ja muutkin seikat pitää kyllä täysin paikkansa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, metsäretket, niitä mä kaipaan! Aiemmin tuli käytyä monta kertaa viikossa kunnolla metsässä lenkkeilemässä, valokuvaamassa ja muuten vain retkeilemässä, mutta nyt kun asun täällä Tampereen keskustassa on metsäretket jääneet vähemmälle! :( Ne kyllä saa hyvälle tuulelle!

      Kiitos ihanasta kommentista :)

      Poista
    2. Voi ei! :/ Täällä Tampereen Teiskossa metsää kyllä riittää, mitään muuta oikeestaan olekaan kun sitä! :D

      Poista
    3. Täytyypä lähteä siellä käymään jossain kohtaa :D

      Poista
  4. Hyviä vinkkejä! Tuo kiitollisuuspäiväkirja olisi kyllä kaikille niin hyvä :)

    http://janitakristina.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Jep, sitä ei voi ku suositella, ihan mahti juttu! :)

      Poista
  5. Kiitollisuuspäiväkirja on mulle aika vieras käsite, niin olis kyllä kiva lukea sellaisesta lisää! :-) Kiva postaus!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Siitä onkin postaus tulossa ensi viikolla! :)

      Poista