tiistai 24. toukokuuta 2016

LAKKI TULEE!

lakki

ylioppilas 2016

...vaikka sen mä kyllä tiesinkin jo ennen kuin eilen viralliset tulokset julkistettiin. Mun ei onneks missään vaiheessa tarvinnut jännittää, ettenkö pääsisi jotain ainetta läpi. Tiedän, että tuloksia kuitenkin kysytään, joten ajattelin nyt tulla kertomaan mun arvosanoista ja vähän fiiliksistä niiden suhteen.

Kun ekan kerran näin mun viralliset tulokset, oli fiilis jokseenkin pettynyt, mutta osin myös positiivisesti yllättynyt. Englanti oli noussut aika roimastikin alustvista pisteitä, äidinkieli taas laskenut aika roimasti... Nyt kun oon vuorokauden ehtinyt noita sulatella, niin kyllä kai mä tavallaan ihan tyytyväinen oon. Ainahan sitä kai olis voinut parantaakin, varsinkin kun äikässä L jäi pisteen päähän, matikassa L kahden pisteen päähän...

Mutta siis, kirjoitin seitsemän ainetta: aloitin keväällä 2015 terveystiedolla (M) ja lyhyellä saksalla (E). Jatkoin syksyllä 2016 lyhyellä matikalla (E) ja keskipitkällä ruotsilla (E) sekä nyt keväällä 2016 kirjoitin vielä yhteiskuntaopin (E), äidinkielen (E) ja pitkän englannin (L). Olin meidän lukion paras kirjoittaja tänä keväänä, tai no siis jaetulla ykkössijalla erään kolmoistutkinnon tehneen pojan kanssa, joten laskisin itseni tässä kohtaa kyllä kakkoseksi, kun mulla kuitenkin vain yksi tutkinto... (Onnea vain Jerelle!)

Mutta mulla oli sellaisena about suurinpiirtein -tavotteena kirjoituksiin mennessä että jos yhden laudaturin saisi ja ei m:ää huonompaa arvosanaa, joten se tavoite ainakin täyttyi. Enköhän mä oo juhlani siis ansainnut!

Mites muut? Ootteko olleet tyytyväisiä arvosanoihin?

13 kommenttia:

  1. Vautsi sulla meni kirjoitukset kyllä todella hyvin, onnea!:) eikö tuollaisella rivillä ole jo mahdollisuutta saada suoraa opiskelupaikkaa? Ja kuinka teidän lukiossa on mahdollista saada selville muiden menestyminen kirjoituksissa ja sitä kautta myös oma "sijoittuminen"? Tämä on käytäntö jota meidän lukiossa ei kyllä ole:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! Kyllä kai olisi mahdollisuus joillekin aloille, mutta mä en oo hakenut sellaisia koulupaikkoja :D ja siis ei meidänkään koulussa muuten, mutta rehtori kertoi tuon verran toimittajalle joka halusi haastattelun paikallislehteen ja toimittaja kertoi tämän sitten mulle kun haastatteli mua! :D

      Poista
  2. Onnea tosi paljon ja tosi hyvän rivin oot kirjoittanut :D!

    VastaaPoista
  3. Onnea sulle hyvästä rivistä! :) Täällä kirjoitettiin kans seitsemän ainetta ja loppujenlopuksi voin kans sanoa olevani ihan tyytyväinen :) Ärsyttämään jäi kaks ainetta, jotka jäi molemmat pisteen päähän paremmasta :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kovasti!! :) Ja joo, tiedän mitä tarkoitat :/ Hyvä, jos niistä kahdesta huolimatta voit olla tyytyväinen :)

      Poista
  4. Vautsi, ihan mielettömät paperit saat kyllä :) Onnea!

    VastaaPoista
  5. Tosi hyvä rivi! Peruskoulussa oon vielä, mutta tiiän, miltä tuntuu pisteen puute täydellisestä :/

    VastaaPoista
  6. Vautsi, ihan sairaan hyviä arvosanojahan sait! Itselläni kirjoitukset ovat vasta tulevana syksyllä edessä. Ja onneksi olkoon ylioppilaaksi pääsystä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon!! Ja tsemppiä sulle kirjoituksiin, kannattaa aloittaa lukeminen ajoissa :) Kiitos kommentistasi!

      Poista