keskiviikko 19. lokakuuta 2016

THINGS THAT MAKE ME FEEL CONFIDENT

Itsevarmuus - asia, joka on jatkuvasti pinnalla. Ajatellaan (sekä itseksemme että ääneen) jonkun olevan itsevarma tai epävarma itsestään ja that's it. Mutta mä oon huomannut, että itsevarmuus ei oo vakio vaan sen määrään voi vaikuttaa. Oonkin kirjoitellut ylös juttuja, jotka saa mun olon itsevarmaksi ja ajattelin jakaa tänään niitä teidän kanssa!

Confidence - something that is always discussed about. We think (both by ourselves and out loud) that somebody is confident or not confident and that's it. But I've noticed that confidence isn't a constant and you can affect the amount of confidence you have. I've been writing down things that make me feel confident and today I'm going to share them with you!

itsevarmuus

Hyvin istuvat vaatteet. Body-con -malliset mekot ja hameet, oikean kokoiset farkut ja imartelevat yläosat. Mulla on usein itsevarmempi olo tiukemmissa vaatteissa kuin oversized -vaatteissa. Esimerkiksi boyfriend farkkuja mulla ei oo ollenkaan, koska mulla ei oo sellasissa yhtä itsevarma olo kuin tiukoissa, korkeavyötäröisissä farkuissa!

Korkokengät. Mä en tiedä mikä se on, mutta jokin korkokengissä tuo vaan sellasta itsevarmuutta mun oloon. Ehkä se on se naisellisuus tai se, että korkkarit jalassa ei voi vaan löhötä vaan pitää kantaa itsensä selkä suorassa.

Hyvät alusvaatteet. Kun päällä on mätsäävät, kauniit alushousut ja rintaliivit, vaikkapa vielä pushupit ja juuri oikean kokoiset, eivät purista eivätkä kiristä mistään, olo on itsevarma. Vaikka suurimman osan ajasta mä oonkin ainut joka tietää, että ne on mätsäävät ja kauniit, niin silti. Mä en tiedä tästäkään, miksi tämä toimii, mutta toimii silti!

Clothes that fit me well. Body-con shaped dresses and skirts, correctly sized jeans and flattering tops. I often feel more confident in tighter, more fitted clothes than oversized clothes. For example, I don't own any boyfriend jeans, since I feel far more confident in tight, high waist skinny jeans.

Heels. I don't know what it is, but something in wearing heels makes me feel so confident. Maybe it is the femininity or that with heels you can't just lounge, you have to carry yourself. 

Good underwear. While wearing matching, beautiful undies and bras, possibly push ups and just the right size, not squeezing anywhere, I feel confident. Even thought most of the time I'm the only one who knows that my underwear matches and is beautiful, this still works! I don't know why, but it just does!

confidence

Onnistuneet selfiet. Se kun katsoo itseään kuvasta ja päässä liikkuu jotain "näyttääpäs mun hiukset terveiltä ja hymy kauniilta", on ihan paras tunne. Usein omia kuvia katsoessa on vähän turhankin kriittinen, mutta joskus vaan saa napattua niin onnistuneen selfien, että siitä saa pienen boostin itsevarmuuteen!

Liikunta. Kunnon salitreenin tai juoksulenkin jälkeen on aina hyvä, itsevarma olo - huolimatta siitä miten huonosti hiukset on ja miten hikinen siinä kohtaa on. Urheilemisen jälkeen on aina hyvä olo!

Se, kun ylittää itsensä ja/tai tekee jotain uutta. Eikä sen tarvitse olla edes mitään suurta ja maailmaa mullistavaa! Mulle tällainen asia oli esimerkiksi bussikortin hankkiminen. Mun serkun piti tulla mun mukaan, että se olis kädestä pitäen opastanut mut oikeeseen rakennukseen ja neuvonut mitä mä sanon ja teen, mutta lopulta mun pitikin mennä yksin ja mua vähän hirvitti. Löysin kuitenkin oikean rakennuksen ja osasin toimia siellä ja sain bussikortin! Sen jälkeen oli itsevarma olo: mä selvisin tästä ihan yksin!

Good selfies. When you look at yourself in a photo and think something like "my hair looks so healthy today and my smile is beautiful", it's the best feeling! Usually we are a little bit too critical while looking at photos of ourselves, but sometimes you just get such a good selfie that it gives you a confidence boost!

Working out. After a good gym workout or a great run I always feel good and confident - even thought at this point my hair is a mess and I'm sweaty. After working out I always just feel good!

When you exceed yourself and/or do something new. And it doesn't even have to be anything grand! For me for example, one thing like this was getting my bus card. My cousin was supposed to come with me and take me to the right building and tell me exactly what to do and what to say, but I eventually had to go just by myself. But I managed to find the right building and got the card! After that I felt confident: I survived this on my own!

Mikä saa sut tuntemaan olosi itsevarmaksi?

What makes you feel confident?

30 kommenttia:

  1. Huikee toi bussikortin hakeminen :D Mä sain bussikortin 7-vuotiaana, ja sama on edelleen, mutta sillon mä vaan piileskelin äidin takana ja äiti puhu :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no mä en ole aiemmin bussikorttia tarvinnut, kun oon asunut sellaisessa pieniessä kunnassa, missä paikallisliikenne on olematonta :D Nyt tänne Tampereelle muuttaessa se tuntui isolta asialta! :D

      Poista
  2. Ihana postaus ja ihania ajatuksia! Voin samaistua joka kohtaan :)

    VastaaPoista
  3. Ihan superkiva postaus! Mulla on aika paljon samoja asioita tuolla listalla kun sulla. Esim. just korkkarit luo lisää itsevarmuutta, samoin onnistuneet selfiet/muut kuvat. :)

    http://bonheurrrrr.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Tosi mukava postaus! Toi alusvaate juttu on kyllä totta! Ennen olin ihan vain että okei, jos joku sanoi mulle tuosta :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja joo, alusvaatteilla on iso vaikutus!! :D

      Poista
  5. Ihana postaus! Tää laitto minutkin miettimään asiaa - mulla on itsevarmin olo ehkä sillon, kun on lähdössä illanviettoon ja tukka on kiharrettu, naama täydessä tällingissä ja vaatteetkin asusteiden kera korostaa mun parhaita puolia. Joskus taas olo on erittäin itsevarma, kun yliopistolla kävelee siisteissä farkuissa ja paidassa ja on sattunut olemaan hyvä tukkapäivä :D

    http://turkoosivadelma.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, just tollain kun on hiuksia ja koruja myöten miettinyt koko asun, sillon on kyllä kans itsevarma olo! Ja hyvät tukkapäivät parantaa oloo kans :D

      Poista
  6. Tosi hyvin toteuttettu postaus! Tää laittoi miettimään asioita, joista mä saan itsevarmuutta mutta toisaalta sain myös itselleni vähän ristiriitaisia tunteita. Koska mä pystyn myös pipo päässä ja lökärit jalassa tuntemaan itseni itsevarmaksi. Kai kaiken avain on se, miten itse näkee itsensä, myös vaikka olisi tukka pörröllä yms :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, mun ei ollut tarkoitus poissulkee sitä että itsensä vois tuntee itsevarmaks ilman näitäkin juttuja, luettelin vain asioita, joilla mä lisään mun itsevarmuutta :)

      Poista
  7. Samaistuin lähes joka kohtaan! Itsellä on vielä se, että jos hiukset ei oo puhtaat ja siistit niin se on ehkä suurin epävarmuuden aiheuttaja.. Sotkunuttura on fine, mutta jos hiukset menee ihan lättänästi päätä myöden ja ne näyttää huonolta niin tekee mieli lähtee välittömästi julkiselta paikalta kotiin piiloon :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin! Joo, mä inhoon kanssa yhtäänkään likaisia hiuksia itsellä :D Siksi ehkä pesenkin aika usein hiukset, ettei tota tilannetta tuu eteen :D

      Poista
  8. Ihana postaus! Samaistuin oikeastaan joka kohtaan! :D

    VastaaPoista
  9. Vau on kyllä todella kauniit kengät<3! Tekstiki niiiin hyvä ja ajankohtainen! Minullekkin on tärkeää mm. kauniit vaatteet ja asusteet, jotka tuovat itsevarmuutta arkeen, vaikka kotona taas tykkäänkin pukeutua kun metsänpeikko :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon, niin noi kyllä on!! Ja joo, kotona mäkin oon vaan mahdollisimman mukavasti :)

      Poista
  10. Tosi hyvä postaus! Itsevarmuus on pop, mutta välillä on myös ihan ok ollu hieman epävarma itsestään. :-)

    VastaaPoista
  11. Onnistuneet selfiet on kyllä oikeasti itsevarmuudelle parhautta! Tai sitten ihan vaan se, kun katsoo itseään peilistä ja toteaa, että hitto mä olen kaunis. Salitreenin jälkeen on tosiaan aika voittamaton olo myös!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! :) Joo, toi peiliin katsominen toimii myös!! :)

      Poista
  12. Tosi hyvä postaus! Mulla on aika samoja juttuja listalla. Onnistuneet selfiet tekee kyllä niin itsevarman olon!

    VastaaPoista
  13. Samaistun joka kohtaan, mutta tunnen oloni itsevarmaksi myös ylisuurissa vaatteissa, haha! Tosi kiva ja omaperäinen postaus ♥

    E.K.S.
    https://eks-katariina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noniin! Hyvä niin! Se on ihan henkilökohtainen asia, millaiset vaatteet tuntee omimmikseen ja missä on kaikkein itsevarmimmillaan! Kiitos ♥

      Poista
  14. Tää on kyl tosi kiva postaus! :3 mulla on kans toi korkeavyötäröiset farkut ja yläosat, jotka näyttää muodot

    VastaaPoista
  15. olipa kiva postaus ja ajatukset!

    VastaaPoista