maanantai 10. lokakuuta 2016

PHONE LIFE HACKS YOU NEED TO KNOW

panssarilasi

puhelimen näyttö

phone life hacks

Tänään mulla on teille kaksi puhelimeen liittyvää asiaa, jotka helpottaa ainakin mun elämää huomattavan paljon ja on ratkaisseet kaksi isoa ongelmaa! Niistä ensimmäinen ja joka on multa eniten säästänyt päänvaivaa (ja rahaa) on ehdottomasti panssarilasi!

Panssarilasi on siis ohut lasi, joka toimii suojakalvon tapaan puhelimen näytöllä. Se ei mitenkään vaikuta puhelimen käyttöön, sumenna etukameraa tai hankaloita näytön katsomista. Se on oikeasti niin ohut, että sitä ei käytössä edes huomaa!

Panssarilasin idea on siis suojata puhelimen näyttöä hajoamiselta. Mä oon onnistunut tuhoamaan jo ainakin viisi näitä panssarilaseja (ne ei ihan herkästä hajoa, mutta oon esimerkiks tiputtanut ton puhelimen vaatekaapin alahyllyn terävään reunaan ja siihen tuli vain pieni särö) mikä on tarkoittanut sitä, että oon ainakin viisi kertaa säästynyt näytön vaihtamisen tai uuden puhelimen kustannuksilta. Noi panssarilasit maksaa vaan parikymppiä (voi olla että hinta vaihtelee puhelinmallin mukaan tosin), joten oon säästänyt tässä kyllä reilusti!

Lisäks panssarilaseissa musta on ihanaa se, että kun siihen tulee pieni särö, niin siinä on se yksi särö, eikä se haittaa puhelimen käyttöä. Uuden ostamisessa ei siis oo ihan hirveetä hätää, vaikkakin se ehkä heikentää sitä suojausta, mutta mulla ainakin toiminut pienillä säröilläkin. Puhelimen lasi taas kun menee rikki, ne säröt usein vaan kasvaa ja kasvaa ja lopulta on ihan käyttökelvottomia. Rikkinäisestä näytön lasista myös lähtee sormiin ihan pieniä lasin palasia, toisin kuin tästä panssarilasista!

Näitä panssarilaseja saa ainakin Veikon Koneesta (sieltä oon omani ostanut) ja oletettavasti myös muista puhelin- / elektroniikkaliikkeistä. Hyvin vahva suositus!

Today I have two phone related things, that make my life so much easier and have solved two major issues for me. The first one of them is the one that has saved me from both having a big headache and wasting a ton of money and it is armor glass screen protector.

The armor glass is a thin layer of glass you put on top of your phone's screen. It doesn't have any effect on the usage of the phone. It really is so thin that you can't even notice it!

I've managed to destroy several (at least five) of these armor glasses, though they don't easily break. This means, that I've saved at least the cost of having to change the screen to my phone or buying a new phone. These armor glasses only cost me about 20 euro, so big time saves here!

I also love the fact that if the armor glass breaks, it is usually a really small crack and it doesn't expand! In the other hand I feel like if a regular screen breaks, it breaks more easily and the cracks are bigger and keep expanding during the usage of the phone. Also, if your screen is broken, tiny tiny shards of glass stick on your fingers, but with the armor glass, that doesn't happen!

You can at least get these armor glasses from Veikon Kone (that is where I've bought mine) and I assume that also from other phone / electronic stores.

earphones

Toinen asia, joka enimmäkseen säästää kiukulta ja päänvaivalta, on binder clipiin säilötyt kuulokkeet! Tää systeemi on ollut mulla käytössä nyt ainakin vuoden, eikä oo tarvinnut enää kärsiä siitä ainaisesta kuuloke-umpisolmusta, kun haluaa kuunnella jotain!

Ton klipsin pitää vaan olla riittävän iso, että saat kuulokkeet taiteiltua siihen. Mä taittelen ne muutaman kerran puoliks ja puoliks ja sit pistän ton klipsin kiinni siihen. Kun taas avaan sen, niin otan toisella kädellä kiinni itse kuulokkeista ja toisella kädellä siitä liitinosasta ja vedän, jolloin johto aukeaa siististi ja ilman solmun solmua!

The second thing is a thing that mostly saves me from being pissed off and it is earphones wrapped into a binder clip. This way I never have to untangle my earphones when I want to listen to something!

The clip just has to be big enough so that you can fit your earphones into it. I simply fold the earphones a couple of times half and half and then put the binder clip on. When I want to use them again, I grab the other end of the cord in my other hand and the other end in my other hand and pull - the cord opens nicely and there are no knots!

Käytättekö te jo panssarilasia näytön suojaamiseen tai binder clipiä kuulokkeiden säilyttämiseen?

Have you already been using the armor glass to protect your screen or a binder clip to store your earphones?

16 kommenttia:

  1. Panssarilasi kuulostaa hyvälle! :) Täytyy itekkin laittaa ostoskoriin kyseinen tuote :)

    http://jeannays.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. kiitokset hyvästä vinkistä :)

    VastaaPoista
  3. Panssarilasi on oikeasti parasta, ties kuinka monta kertaa olisin näytön hajottanut ilman sitä... :D

    VastaaPoista
  4. Ihan älyttömän hyvät vinkit, täytyy varsinkin tuota panssarilasia harkita itsekkin.. mulla toi puhelin tuppaa tippuilemaan joka toinen päivä, ku oon tällänen rähmäkäpälä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, suosittelen kyllä, mussa on vähän samaa vikaa ja tää panssarilasi on kyllä totaalisesti pelastanut mut :D

      Poista
  5. Panssarilasi on ihan loistava keksintö ja se on pelastanut mun näytön jo monta kertaa :D

    VastaaPoista
  6. Ite en säilytä kuulokkeita tollasella klipsillä(koska mun klipsit on joko epätoimivat tai sit en vaan osaa käyttää niitä), mutta oon kiinnittäny kuulokkeet yleensä pienellä hiusklipsillä :) Tosin mun kuulokkeet on nyt kateissa, enkä löydä niitä mistään mun huoneesta, joka on ku atomipommin jäljiltä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aa hei se on varmaan ihan yhtä toimiva kikka se hiusklipsi! :) Ja voi ei,toivottavasti ne nyt jostain löytyy :D

      Poista
  7. kiitti vinkistä! Pitääpä hommata tuommoinen panssarilasi omaanki puhelimeen :)

    VastaaPoista
  8. Aika käteviä ideoita, varsinkin tuo panssarilasi voisi sopia minulle. Multa meni juuri taas iphonen näyttö rikki ja ärsyttää kokoajan vaihtaa sitä plus se on aika kallista, kun en sitä itse osaa vaihtaa. Olen aina luullut, että se panssarilasi jotenkin vaikuttaa juuri kameraan tai muuhun, mutta joo pitääpä ehdottomasti hankkia sitten sellainen.

    VastaaPoista
  9. Kiitos vinkeistä! Panssarilasista olen tiennytkin jo jonkin aikaa, mutta tuo kuulokkeiden niputtaminen oli loistava idea. Tosiaan puhelimen suojaus on tärkeää, sillä ilman sitä näyttö sirpaloituu käyttökelvottomaksi. Kuten sanoit, panssarin kanssa se ei sirpaloidu niin pahasti.

    VastaaPoista