sunnuntai 16. syyskuuta 2018

HASSUJA FAKTOJA MEISTÄ

Ensimmäinen fakta: tänään on tasan kaksi vuotta siitä, kun tavattiin ensimmäisen kerran poikaystävän kanssa. Monissa blogeissa on näkynyt viime aikoina parisuhdeversio "faktoja minusta" -postauksesta, joten tämän meidän toisen "vuosipäivän" kunniaksi mäkin päätin kertoa muutaman faktan meistä. Uskon myös, että tähän postaukseen on hauska palata myöhemmin ja lukea mun ajatuksia meistä ja meidän tilanteesta.

faktoja parisuhteesta

1 | Leffojen valitseminen on aina yksi painajainen. Mä haluaisin yleensä katsoa piirrettyjä tai korkeintaan sellaisia romanttisia hömppäleffoja ja toinen taas toimintaa, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Aina välillä saan tahtoni lävitse ja katsotaan Frozen tai Shrek -leffoja, mutta yleensä katsellaan noita hömppäleffoja tai jonkinlaista toimintaa.

2 | Ollaan tavattu alunperin Tinderin välityksellä. Tästä ja mun muista Tinder-kokemuksista oonkin jo kirjoittanut aiemmin postauksessa Mun Tinder-kokemukset - voiko sieltä löytää ketään?.

3 | Inhosin koko tyyppiä ekojen treffien jälkeen. Tästäkin itseasiassa mainitsin jo tuossa Tinder-postauksessa, mutta mulle jäi tosi kurja fiilis meidän ekoista treffeistä enkä olisi halunnut ikinä nähdä koko tyyppiä uudelleen. Hän oli kuitenkin toista mieltä ja pienen jankutuksen jälkeen sai toiset treffit. Niitä toisia treffejä en ole kyllä katunut hetkeäkään!

4 | Ollaan aina yötä mun luona. Asutaan tällä hetkellä noin kilometrin päässä toisistamme, mutta lähes aina kun nukutaan vierekkäin, ollaan mun luona. Hänen on vaan helpompi autolla tai moottoripyörällä päräytää banaanin ja rahkan kanssa meille, kuin mun lähteä pyörällä tai bussilla yöpaidan ja vaihtovaatteiden ja eväiden ja föönin ja suoristusraudan ja muun kanssa hänen luokseen. Poikaystävällä on myös hammasharja mun luona ja hänelle on aina pyyhe kylppärissä, mutta mulla ei ole hammasharjaa tai pyyhettä hänen luonaan juuri tästä syystä. Olen koko kahden vuoden aikana ollut hänen luonaan yötä varmasti alle 10 kertaa.

5 | Tehdään usein ruokaa "yhdessä", mutta mä harvoin autan. Tehdään monesti iltaisin niin, että mennään yhdessä kauppaan ja sovitaan, mitä tehdään yhdessä iltapalaksi. Mutta kun tullaan kaupasta kotiin, mä yleensä ensin vaihdan vaatteita ja laitan hiukset kiinni, ja toinen on sillä aikaa jo ehtinyt aloittaa kokkaamisen. Kun mä sitten menen keittiöön, alan kokkaamisen sijaan siivoamaan hänen jälkiään ja tiskaamaan, koska mä oon sellainen clean-as-you-go-tyyppi ja hän taas ei. Lopulta yleensä käy niin, että mun kaikki aika menee siivoamiseen ja hän tekee ruuan yksin. Mutta ehkä se on ihan hyvä tasajako, että toinen kokkaa ja toinen siivoaa jäljet.

6 | Meillä on todella erilaiset tavat pyytää anteeksi. Tämän oon tajunnut vasta ihan hiljattain. Aina kun mä huomaan töppäilleeni, pyydän sanallisesti anteeksi, perustelen tekoni ja ehdotan ratkaisua, jolla vastaava tilanne voidaan välttää tulevaisuudessa. Pitkään ajattelin, että poikaystävä ei vain koskaan pyydä anteeksi, kun kerron hänen pahoittaneen mun mielen. Mutta nyt hiljattain kuitenkin ymmärsin, että hän ei vain tee sitä sanoin: hänellä on oma tapansa tehdä se kosketuksin, halauksin ja hellin suukoin. Tiedän kyllä silloin, että hän on pahoillaan.

faktoja meistä

7 | Meillä on omat lempinimet toisillemme. Mä en ihan hirveästi perusta lempinimistä, enkä oo sitten ala-asteen antanut kenenkään kutsua mua lempinimillä. Oon halunnut olla ihan vaan Kiia. Mulla kuitenkin on kolmekin eri lempinimeä poikaystävälle ja hänellä yksi, jolla hän vastaa yleensä mulle, kun kutsun häntä jollain noista lempinimistä.

8 | Mun inhokkijuttuja tehdä yhdessä on käydä ruokakaupan jugurttihyllyllä. Yleensä käydään ruokakaupassa iltaisin ja mä oon väsynyt ja nälkäinen. Mutta mun poikaystävällä menee aina vartti valita sopiva jugurtti aamupalaksi. Tilanne on paha silloin, kun hän haluaa jonkin jugurtin tai rahkan myös iltapalaksi tai töihin evääksi seuraavalle päivälle. Saatan joskus luetella jugurtteja hyllystä järjestyksessä "ota toi ota toi ota tää ota tuo ota toi".

9 | Mä käyn vuoden aikana vähintään yhtä usein tai jopa useammin poikaystävän vanhemmilla, kuin omillani. Poikaystävä käy lähes joka viikonloppu omien vanhempiensa luona ja mä käyn jouluna ja pari kertaa kesässä omillani. Vapaina viikonloppuina yritän päästä poikaystävän mukaan hänen vanhemmilleen ja usein pääsenkin. Sinne on vain helpompi hänen kanssaan mennä autolla kuin julkisilla omille vanhemmille. Plus poikaystävän äiti tekee ihan superhyvää ruokaa. Ja siellä on palju.

10 | Meistä on tosi vähän yhteiskuvia. Meistä ei kumpikaan ihan hirveästi viihdy kameran edessä ja meistä taitaakin olla olemassa tasan yksi, kameralla otettu, kunnollinen yhteiskuva. Loput on tärähtäneitä, filtteröityjä irvistyskuvia, jotka on räpsitty kännykällä. Poikaystävä yrittää myös yleensä ottaa musta kuvia mahdollisimman huonoista kuvakulmista (aka kaksoisleuka näkyvillä) tai kun syön ja mä tietysti kostan samanlaisilla kuvilla.

11 | Meillä on mätsäävät tiimirannekellot. Mä haaveilin pitkään yhdestä Black Oakin rannekellosta, mutta en raaskinut ostaa sitä itselleni. Poikaystäväkin kuitenkin tykkäsi samasta mallista, joten ostin sen hänelle lahjaksi viime jouluna. Tänä keväänä Ur&Pennin Ratinan myymälän ja Ratinan kauppakeskuksen avajaisten aikaan Black Oakin kellot olivat hyvässä tarjouksessa, joten ostin vihdoin saman kellon myös itselleni. Kyseessä on musta kello, joka on näkynyt esimerkiksi mun Huhtikuun suosikit -postauksessa.

12 | Poikaystävä tuo mulle aina herkkuja reissuiltaan. Saan aina erilaisia vaahtokarkkeja, tikkareita tai muita herkkuja tuliaisiksi, kun toinen on reissussa. Nyt parin reissun jälkeen hän on myös tuonut mulle vihkon. Mä yleensä ostan hänelle myös jonkin "kotiinpaluutuliaisen" eli pienen herkun, jonka annan hänelle, kun mä saan tuliaisia.

Eiköhän tässä ollut tarpeeksi ällösöpöilyä. Jos sä oot tehnyt vastaavan postauksen susta ja sun kumppanista, linkkaathan sen mulle? Olisi superhauska lukea!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti