sunnuntai 9. syyskuuta 2018

SEITSEMÄN SYNTIÄNI

Aina välillä on hauska ottaa osaa monissa blogeissa kiertäviin haasteisiin, mutta mulla on tapana vähän muokata niitä ja toteuttaa haastepostauksista oma versioni. Tällä kertaa päätin kuitenkin vastata haasteen varsinaisiin kysymyksiin ja kertoa seitsemän syntiäni samoissa kategorioissa kuin muutkin bloggaajat!

blogihaaste

7 syntiä

Herkuttelusyntini:

ehdottomasti karkit. Mulla on kotona työpöydän lipastoissa karkkilaatikko, ostan usein automatkoille tai töihin tai kouluun evääksi karkkia, palkitsen itseni karkilla ja saatan syödä lounaaksikin joskus karkkia. Ei nyt ihan ihanteellista, mutta oon sellainen karkkihiiri että ei mitään rajaa.

Ihonhoitosyntini:

on jalkojen hoitaminen. Pidän kyllä ihoni puhtaana ja kosteutettuna ja pidän myös huolta sormenkynsistä ja muusta tärkeästä, mutta oon tosi laiska hoitamaan jalkoja. Mun kantapäät kuivuu ja kovettuu jonkin verran, enkä juuri koskaan jaksa hoitaa niitä. En myöskään jaksa pitää varpaiden kynsistä yhtä hyvää huolta kuin sormien.

Siivoussyntini:

taitaa olla se, että asiat pitää tehdä mun tavalla. Oon tosi tarkka siitä missä järjestyksessä koti siivotaan ja miten se siivotaan, miten sänky pedataan, miten tiskit tiskataan ja miten tavarat järjestellään kaappeihin. Siksi kukaan ei koskaan halua auttaa mua, koska he tekevät asiat mun mielestä "väärin". Ja jos joku sattuu auttamaan, en voi olla huomauttamatta tai kulkematta perässä ja "korjaamassa" jälkiä. Huono tapa, mutta en osaa päästä tästä eroon!

Hiussyntini:

otsahiusten leikkaaminen itse. Mulla on ollut otsatukka ainakin viimeiset seitsemän vuotta, mutta en koskaan ilmeisesti opi, ettei otsista kannata itse tasata. Siitä tulee joka ikinen kerta liian lyhyt ja vino ja epätasainen.

Pukeutumissyntini:

liittyy varmaan rintaliiveihin. Yksi mun inhokkiasioista on se, kun rintsikat näkyy paidasta läpi tai jos olkaimet näkyy paidan ulkopuolella. Mutta mulla itsellänikin näkyy aina vaaleista paidoista se rintsikoiden muoto läpi, vaikka käytänkin aina vaaleita rintsikoita vaaleiden paitojen alla. En tiedä ärsyttääkö tämä muita yhtä paljon kuin mua, mutta haluaisin tähän ratkaisun. Oon kyllä joidenkin vaatteiden kanssa alkanut myös hengailla ilman rintsikoita jopa julkisilla paikoilla tai vaihtanut rennompiin, kaarituettomiin, kauniisiin pitsirintsikoihin, jotka saakin hieman paidan alta vilkkua.

Ystävyyssyntini:

on ehdottomasti näkemisen ehdottaminen.Oon ihan todella laiska sopimaan konkreettista tekemistä konkreettiseen ajankohtaan ja enemmän vain sanon kavereille "meidän pitäisi nähdä useammin" tai "laitellaan viestiä, koska nähdään". Lähden kyllä mielelläni kahville tai syömään tai ulkoilemaan tai mitä vain, kun pyydetään, mutta oon vähän ujo mutta enimmäkseen laiska itse ehdottamaan mitään!

Parisuhdesyntini:

on turhista asioista kiukuttelu. Me ei varsinaisesti riidellä kovin usein, mutta mä valehtelematta useamman kerran viikossa tulkitsen jotain väärin, vedän omat johtopäätökseni tai yliajattelen asioita ja vedän kunnon itkupotkuraivarit ihan turhasta, varsinkin kun oon väsynyt. Yleensä molemmat onneksi nauretaan asialle jälkeenpäin!

Mikä on sun pahin syntisi jossain näistä eri kategorioista? Tai jos oot myös vastannut tähän haasteeseen, linkkaa ihmeessä sun postaus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti