sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

HELPOT & NOPEAT VANILJAMUFFINIT

vaniljamuffinit

Kun pohdittiin seuraavaa aihetta yhteiseksi postaukseksi Project Blog -tyttöjen kanssa, päätettiin jakaa reseptejä helppoihin ja nopeisiin herkkuihin! Mulla tuli ensimmäisenä mieleen vaniljamuffinit, koska nää on oikeasti niin helppoja, että jopa mä selviydyn näiden tekemisestä ilman vaikeuksia...

resepti

Kuvassa lukevilla ainesosilla saa 16 ihanaa muffinsia ihan tavallisiin muffinsivuokiin, mutta jos käytät isompia / pienempiä vuokia niin sitten toki määrä vaihtelee. Kermavaahto on tuolla suluissa, koska noi muffinit on hirmu hyviä ilmankin, mutta mä tykkään kermavaahdosta, joten laitoin sitä näihinkin.

Tää resepti on helppo toteuttaa maidottomana ja / tai laktoosittomana, joten sopii monille. Mä oon allerginen maidolle ja siks laitoin taikinaan mehua (vesi tai maito tai vaikka kauramaito sopii ihan yhtä hyvin) ja siksi käytin soijasta tehtyä kermavaahtoa (kaurasta tehty on myös hyvää). Mä oon myös vaniljan ystävä, joten joskus laitan vähän reilummin tuota vaniljasokeria taikinaan...

kuppikakku

vaniljamuffinsit

1. Laita uuni lämpiämään 200 asteeseen. Levitä muffinivuoat valmiiksi pellille.

2. Vaahdota kananmunat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi.

3. Sekoita öljy vaahtoon.

4. Sekoita kuivat aineet keskenään toisessa kulhossa.

5. Lisää kuivat aineet vaahtoon siivilän läpi sekoittaen samalla.

6. Sekoita maito / mehu / vesi taikinaan nopeasti.

7. Annostele taikina muffinivuokiin.

8. Paista muffineita uunin keskitasossa 12-15 minuuttia.

(9. Anna muffinsien jäähtyä hetki ja kuorruta kermavaahdolla.)

helppo resepti

Niin helppoa ja niin hyvää! Aiotteko kokeilla?

Käykää tsekkaamassa muidenkin Project Blog -tyttöjen reseptit:


8 kommenttia:

  1. Tosi kiva resepti! Kokeilen varmasti jossain vaiheessa, vaikka äitienpäivänä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Hyvä kuulla :) Mäkin oon itseasiassa leiponut näitä isänpäivänä, nää on isän suosikkeja :D Toivottavasti maistuu teidän äidillekin sitten ;) Kiitos kommentistasi!

      Poista
  2. Oi näyttää todella hyviltä!:) pitää kokeilla joskus!

    VastaaPoista
  3. Näitä on kyllä pakko kokeilla! :)

    http://saras-day.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Perskutarallaa vaimoainesta varmaa

    VastaaPoista