keskiviikko 6. huhtikuuta 2016

AT THE MOMENT, CURRENTLY & RIGHT NOW

Tajusin juuri, mikä tässä on pielessä. Tuntuu, että oon päässyt viime aikoina liian vähän kertomaan fiiliksistäni ja ajatuksistani täällä blogin puolella, mutta nythän mää sitten tajusin mikä on homman nimi. Viime kuun lopussa en kirjoittanut ollenkaan currently -postausta! Nyt on kevyt morkkis, mutta eipähän asialle varsinaisesti mitään enää voi...

Puretaan fiiliksiä nyt tällä viikolla sitten oikein urakalla, maanantaina puhelinkuvien kanssa, tänään vain höpötellään ja huomennakin tulossa vähän arkisempaa postausta. Palataan currently -postauksiin sitten tän kuun lopulla!

pääsykoe

Just nyt fiilikset on vähän kummalliset. Oon ihminen, joka on tottunut juoksemaan paikasta toiseen ja pieni kiire motivoi mua tekemään hommia kovemmin. Kaikkein parhaimpiä päiviä on ne, kun aamulla herää aikasin treenaamaan, päivän on koulussa tai töissä ja iltapäivällä tekee vielä mahdollisesti toisia töitä, blogijuttuja, lukee kokeisiin ja hommat jatkuu iltamyöhälle asti.

Mut nyt ei yhtäkkiä oo enää koulua ja työtkin alkaa näillä näkymillä vasta toukokuussa. Pääsykoejuttuja toki on meneillään, mutta ne materiaalit, jotka oon jo saanut, ei oo mitään kauheen valtavia ja osa materiaalista julkaistaan vasta toukokuussa. Ei oo kiire mihinkään, päivät tuntuu välillä hirveen pitkiltä, vaikka aiemmin tuntui että viikot kului silmänräpäyksessä.

rentoutua

Pitäisi kai osata nauttia tästä. Tehdä niitä asioita, johon ei oo muka ollut aikaa koulun takia. Ja oonkin tehnyt! Oon lueskellut mun suosikkiblogeja ja pohdiskellut juttuja tähän omaan blogiin. Oon liikkunut ulkona enemmän, tosin tähän kyllä vaikuttaa paljon enemmän lisääntynyt auringonvalo kuin lisääntynyt vapaa-aika. Oon rentoutunut ja värittänyt aikuisten värityskirjoja. Oon katsonut au pairit Australiassa, enkä voi oikein suositella. Oon jopa leiponut (siitä lisää loppuviikosta, stay tuned).

Mutta silti, kyllä mä silti haluan töihin ja pian jo takaisin koulumaailmaan. Viimeisen parin viikon aikana on alkanut yhä enemmän ja enemmän vain tuntumaan siltä, että mikään välivuosi tai vaihtovuosi ulkomailla ei sovi mulle. Aionkin tehdä tosissani töitä sen koulupaikan eteen pääsykokeissa ja niihin valmistautuessa. Yritän myös hankkia duunin koulun ohelle ja jos vaikka onnistuisi parisuhteenkin bongaamaan niin eiköhän siinä olisi syksylle taas tarpeeksi kiirettä... Jep, ehkei mennä ihan niin pitkälle vielä.

Osaatteko muut kevään abit nauttia lomasta? Vai onko teidän pääsykoeurakkanne paljon mun urakkaa isompi? 

Mitä teille, myös muille kuin abeille, kuuluu?

4 kommenttia:

  1. Mä oon nyt nauttinut tästä kirjoitusten jälkeisestä ajasta täysin rinnoin, sillä mulla oli koko lukioajan tosi täysiä lukujärjestyksiä (nyt 85 kurssia done) ja tuntu että koko ajan oli kiire jonnekkin. Nyt oon vaan liikkunut, nähnyt kavereita ja lukenut pääsykokeisiin, kirja on jo ihan hyvässä vauhdissa ja artikkelit ois sitten seuraavana vuorossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin oli koko lukion aika täysiä lukkareita ja reilut 80 kurssia mullakin on tehtynä, mutta mää silti kaipaan sitä kiirettä, pientä stressiä ja tohinaa :D Mutta kiva kuulla, että joku osaa nauttia :) Ehkä mäkin pian totun tähän :) Kiitos kommentistasi, Jenny! :)

      Poista
  2. Värityskirjat on ihan parhaita! Mua jännittää jo nyt, että mitä teen lukion jälkeen :D Ehkä on vähän liian aikaista ruveta stressaamaan sitä!


    ♥ Vilhelmiina Lyydia

    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että sielläkin tykätään! Joo, musta ne on mukavan rentouttavia ja on joku sellanen hyvä tapa rentoutua, ettei tarvii tuijottaa ruutua koko ajan!!

      Ja ei siitä turhan aikaisin kannata stressiä ottaa, mutta hyvä sitä on miettiä vähän läpi koko lukion :) kannattaa pohdiskella eri aineita opiskellessa että mikä tuntuu mukavimmalta ja voisko joku tähän liittyvä ala kiinnostaa tulevaisuudessakin! :)

      Kiitos paljon kommentistasi :)

      Poista