perjantai 24. marraskuuta 2017

MITEN SUUNNITTELEN VIIKKOAUKEAMAT BULLET JOURNALISSA?

Tänään jatketaan postausten siirtoa Bujo & Moresta tämän blogin puolelle, sillä jatkossa bloggailen bullet journal -aiheistakin täällä! Tänään vuorossa on postaus, jossa näytän, miten suunnittelin mun viikkoaukeamat vielä maaliskuussa, jolloin tämä postaus alunperin julkaistiin! Mun viikkoaukeamat näyttää kyllä melko samalta edelleen, joten tämä on ihan ajankohtainen postaus. Aion kyllä esitellä mun päivitettyä versiota tästä viikkoaukeamasta viimeistään ensi vuoden alussa!

bujo

bullet journal weekly

bullet journal

weekly spread

weekly planning

viikkoaukeama

Viikkoaukeamat on yksiä mun lemppari-sivuja bullet journalissani, koska ne helpottavat aikataulujen suunnittelua ihan hirmuisesti. Ennen kuin tein ensimmäisen viikkoaukeamani, hain paljon inspistä blogeista, YouTubesta ja Pinterestistä ja yhdistelin monia ideoita kasatessani nämä mulle parhaiten sopivat viikkoaukeamat! Tänään jaan mun ajatukset tästä teidänkin kanssa, jos joku vaikka inspiroituisi tai löytäisi tästä jonkun hyödyllisen idean!

Aloitan viikkoaukeamani kirjoittamalla isosti, mikä viikko on menossa ikään kuin aukeaman otsikoksi. Sen viereen teen pienen kalenterin, josta yliviivaan Mildlinerilla viikon, jota eletään. Musta on kiva helposti nähdä missä kohtaa kuukautta mennään!

Loput ensimmäisestä sivusta täytän taulukolla, johon merkkaan luennot ja ryhmätyöt, joita tehdään koulussa, sekä viikon työvuorot. Halusin laittaa ne tällä tavoin vierekkäin, jotta näen heti, jos niissä on päällekäisyyksiä. Näin näen myös helposti, että minä päivinä mulla on sekä töitä että koulua, minä päivinä vain jompaa kumpaa ja minä päivinä ei kumpaakaan!

Viikoaukeaman toinen sivu alkaa pienellä focus -osiolla, johon kirjoitan viikon olennaisimmat projektit, kuten esimerkiksi kokeet, ryhmätyöt, blogiin liittyviä juttuja tai vaikkapa töissä meneillään olevia projekteja. Sen vieressä on laatikko, jonka otsikkona on "kommentit". Yritän kommentoida aktiivisesti muidenkin blogeja ja tavoitteena on 100 kommenttia viikossa! Monestikaan tämä ei toteudu, mutta tässä osiossa pidän kirjaa siitä, miten hyvin milläkin viikolla on pärjätty.

Seuraavana on vuorossa laatikko, johon kirjoitan ylös kaikki muut viikon tapahtumat ja aikataulut, jotka ei kuulu noihin koulu- ja työ-osioihin. Tähän siis kirjoittelen ylös esimerkiksi lääkäriajat, synttärit, palaverit ja kavereiden kanssa sovitut treffit!

Toinen pieni laatikko on muille muistiinpanoille, joita haluan kirjoittaa nopeasti ylös. Viime viikolla mulla esimerkiksi oli siinä muistutus siitä, että mun pitää muistaa palauttaa yksi kirja koulun kirjastoon.

Viimeisenä merkkaan viikkoaukeamalleni vielä viikon blogipostaukset. Käytän eri väriä merkkaamaan bullet journal -blogini viikon postausta ja eri väriä merkkaamaan lifestyle -blogini postauksia. Näin pysyn myös kartalla viikon bloggailuista!

Päivittäiset to do -listat ja muut on sitten erikseen, vaikka monet tekee viikkoaukeamansa niin, että nekin löytyy tästä. Mä henkilökohtaisesti haluan varata niille enemmän tilaa!

Käytätkö sä viikkoaukeamia bullet journalissasi? Jos et, miksi? Jos käytät, mitä sun bullet journalin viikkoaukeamalta löytyy?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti