sunnuntai 5. huhtikuuta 2015

PERFECT MORNING

121

Kun aamulla saa herätä auringonpaisteeseen, niin kellon ajalla ei ole väliä; oon pirtee vaikka kello olisi 6 aamulla tai vaikka olisin ehtinyt nukkua yli 10. Kun vaan kukaan ei tule herättämään, tai vielä pahempaa, herätyskello ei ehdi älähtää, ennenkö herään, niin aamu on onnistunut. Tämäkin on yksi syy siihen, miksi niin kovasti rakastan kevättä ja kesää. Hyvä aamu on ainakin mulle tosi tärkeetä siltä kannalta, että päivä jatkuisikin hyvin.

123

Tälläisinä aamuina jään yleensä makailemaan sänkyyn ja tsekkaamaan puhelimeen yön aikana tulleet ilmoitukset sekä selailen läpi Instagramin, Pinterestin, Twitterin ja muut somet. Jos mulla ei ole kiire mihinkään, saatan pötkötellä yli tunninkin tossa puhelimen ääressä. Kun mä sitten joskus vihdoin nousen ylös, petaan sängyn ja painun suihkuun.

Jos satun heräämään auringonpaisteeseen ennen kouluaamujen herätyskelloa, nousen yleensä pian ylös, sillä saan siten lisäaikaa aamuun! Herätyskello soi mulla aina tuntia ennen koulun alkua, mutta jos herään jo aiemmin, ehdin ehkä panostaa aamupalaan tai väkertää jonkun kampauksen. Tai unohtua selaamaan sosiaalisia medioita ja joutua jättämään aamupalan väliin...

122

Harvinaista herkkua, tuoreita croisantteja aamupalaksi! Mulla ei yleensä oo aamusin heti kauhee kiire syödä mitään, joten laittaudun kaikessa rauhassa sitä ennen ja syön aamupalan vasta sitten. Yleensä samalla lueskelen blogeja, teen postausta omaan blogiini, katselen youtube-videoita tai muokkailen kuvia. Arkiaamuisin, kun en tosiaan heti herättyäni halua syödä, yleensä otan aamupalan mukaan ja syön sen vasta koulussa ekalla tunnilla tai välitunnilla, niin säästän aikaa aamulla.

Millaiset on teidän täydelliset aamut? Mikä on parasta aamuissa? Onko teillä joku tietty rutiini vai onko jokainen aamu uudenlaisensa?

2 kommenttia: